מעטים הם הדברים שאנחנו מסוגלים להקדיש להם תשומת לב ללא כל סיבה מיוחדת, כמו למשל שוקולד ודובי פנדה, או במקרה שלנו – אוטומציות.
על פי מחקרים, אדם נחשף מידי יום בממוצע ל-1,500 פרסומות. כמעט כל מפגש שלנו עם העולם, בין אם פיזי ובין אם דיגיטלי, חשוף למסה עצומה של פרסומים ותכנים שיווקיים, עד כדי מצב שבו אנחנו "מכבים" את היכולת שלנו להבחין בפרסום ולהתייחס אליו. כבעלי עסקים המפרסמים את העסק שלכם גם, זו בהחלט בעיה.
אז איך בכל זאת אפשר להתבלט בעידן מוצף כל כך בפרסומות? איך עדיין ניתן לשכנע לקוחות לרכוש מכם ולהשתמש בשירותים שלכם? ייתכן שהתשובה לכך היא אוטומציה שיווקית.
אוטומציה: אז על מה כל הסיפור?
מדובר באפשרות האולטימטיבית לתקשר עם לקוחות בעולם החדש ולא רק כדי להתכתב. אוטומציה מבוססת על אינטליגנציה מלאכותית שאוגרת ומספקת מידע מותאם אישית ללקוח, על פי "תסריטים" שניתן להגדיר לה מראש. האוטומציה מסוגלת ליצור מערכת יחסים שלמה שמתבססת על צרכי הלקוח וההבנה שלו וכך היא מסוגלת להעניק לו מסרים קולעים ומותאמים ולשלוח לו את הדבר הנכון בזמן הנכון.
מעבר לעובדה שמדובר בטכנולוגיה חדשנית ומפותחת, האוטומציה גם מסוגלת לחסוך משמעותית בכל המשאבים להפעלת הארגון: לעודד לרכישה, לשלוח מידע על סייל או מבצע, לשגר מסרים בתפוצה ועוד. הקהל מעדיף אותה על פני כל התקשרות טלפונית או פיזית עם בית העסק ובזכותה הוא זוכה למענה מהיר, מיידי, מותאם ויעיל שתמיד זמין עבורו מהסמארטפון.
קחו לדוגמה לקוח שפתח ניוזלטר שמציע דילים חמים ליעדים באירופה. הוא הקליק על אחד מהם והצטרף אוטומטית לרשימת המתעניינים באותו דיל. המערכת תשלח אליו כרגע הודעה נוספת, עם הזמנה לרכישת כרטיסים. אם לא נרכשו הכרטיסים, המערכת תוכל לשלוח אליו תוך 24 שעות עידוד נוסף או להתריע שחלון ההזדמנויות לדיל עומד להיסגר. אם הכרטיסים הוזמנו, המערכת תעדכן זאת ותחדול מהתראות נוספות. אם הכרטיסים לא הוזמנו והדיל הסתיים, המערכת תוכל לשלוח הודעה קצרה המעדכנת על כך ולהציע דילים אחרים.
והנה עוד כמה דברים שאוטומציות יודעות לבצע:
- שליחת תזכורות ועידודי רכישה
- שליחת דיוורים ומסרונים לנייד
- איתור לקוחות חדשים פוטנציאליים
- חשיפה או השקה של מוצר חדש ללקוחות קיימים
- צ'אט בוט לניהול שיחות אישיות עם הלקוחות
אם אתם מעוניינים שהעסק שלכם יתקדם ויתבלט תוך כדי חיסכון משמעותי – אוטומציה שיווקית היא האס שחיכיתם לו. הארגונים הגדולים כבר פועלים עם השיטה וזה הזמן לאפשר גם לעסקים הקטנים ליהנות ממנה, להפוך אותה למנגנון שירותים ומכירות יעיל וליצור ממנה את נציג השירות המושלם ללקוחות.